Zkušební období Amazonu Go (AMZN  ) probíhá už téměř rok v jeho domovském Seattlu. Jeho oficiální začátek pro širokou veřejnost byl naplánován na začátek roku 2017, ale od té doby se několikrát odložil kvůli technickým potížím. Ty by se měly již brzy vyřešit, a tak společnost začala nabírat marketingové stratégy a promotéry.

Během této beta fáze chtěl Amazon změnit technologii, která zákazníkům Go umožňuje přijít do obchodu, vybrat si zboží a pak je zaplatit bez nutnosti navštívit pokladnu. Cílem společnosti je přetransformovat kamenné obchody v naprosto nový nákupní zážitek a úplně eliminovat fronty u pokladen.Společnost doufá, že to zákazníkům ušetří čas a Amazonu zvýší prestiž.

Amazon zkombinoval Amazon Go se snahami proniknout do oblasti prodeje potravin, což začalo akvizicí řetězce prodejen Whole Foods za 13,7 miliard dolarů. V těchto prodejnách se momentálně integruje program Amazon Prime.

U služby Amazon Go ale žádné členství potřebné nebude. Zákazníci pouze oskenují své mobilní telefony při vstupu do obchodu. V současné době tyto obchody nabízejí připravená jídla a nezbytné potraviny typu chléb, sýry a mléko. Kombinace senzorů na poličkách a kamer pak pomáhá určit, jaké zboží bylo z polic odebráno a kdo si ho odebral. Zapotřebí nejsou žádné sledovací zařízení a ani čipy s rádiovou frekvencí. Jednou z hlavních myšlenek je přijít do obchodu, umožnit zákazníkovi vybrat si, zaplatit a odejít se svým nákupem. Ke krádežím by docházet nemělo, protože systém vás nechá zaplatit vše, co si vezmete z regálů. Amazon detaily této technologie nijak blíže neupřesnil, ale uvedl, že je třeba mobilních aplikací a podobných senzorů jako v samořiditelných automobilech.

Zatím je tato technologie mnohem spolehlivější, než byste si mohli myslet. Zaměstnanci Amazonu se přestrojili do kostýmu pokémona Pikachu a pokusili se senzory oklamat, ale senzory se nenechaly ošálit a vybrané zboží naúčtovaly správně, i když měli zaměstanci v kostýmech zahalené obličeje.

Tato technologie je ovšem stále krátká na skupinky nakupujících s aktivními a neposednými dětmi, které mohou během toulek prodejnou nějaký výrobek sníst ještě před jeho zaplacením. Stejně tak si nedokáže poradit s tím, kdo by měl platit v případě, když pár nakupuje dohromady a přijde a odejde do obchodu společně.

Stále se ovšem pracuje na pravidlech pro vrácení zkaženého nebo poškozeného zboží a také na zákaznické podpoře a navíc je nejisté, jak rychle bude Amazon Go spuštěn. Amazon už ale otevřel 13 kamenných obchodů v sedmi státech Spojených států a tuto technologii plánuje zavést i v řetězci Whole Foods.