Úspěch za úspěchem, asi takto by se dalo popsat působení Amazonu (AMZN  ) v poslední době. Společnost překonává stanovené cíle každé čtvrtletí a svoje úspěchy rozšiřuje do všech různých trhů a sektorů, do kterých se rozhodne vstoupit.

Společnost je známá tím, že vlastní velké množství peněz, za které si může dovolit zakoupit celé společnosti v určitém tržním sektoru, na rozdíl od toho, aby celý svůj projekt budovala od začátku. Poslední tento krok uskutečnila při zakoupení společnosti Whole Foods.

Tímto krokem se dostala na nový trh a i přes jisté pochyby ze strany investorů a analytiků se společnosti velice daří. Hlavním cílem je, aby společnost uspokojila zákazníky. Spokojený zákazník se pak bude stále vracet a přinese tak další a další příjmy. Proto, aby tuto filosofii společnost následovala, se rozhodla, že v případě, že zákazníci nakupují s kartou Visa, dostanou 5 % slevu vyplacenou v hotovosti.

Hodnota 5 % se odvíjí od toho, zda je zákazník členem služby Amazon Prime nebo ne. Pokud se jedná o nečlena, tak pak následně zákazník dostane jen 3 %. Stále se jedná o hodnotu, která je pro zákazníky rozhodně přitažlivá a mnoho zákazníků ji i využije.

Společnost má s projektem Whole Foods velké plány. Zákazníci si nakupování v obchodech společnosti velice oblíbili, jelikož vždy mají čerstvé zboží, které splňuje očekávanou kvalitu. Další kroky směrují k tomu, aby společnost zavedla rozvážkovou službu, kdy by si zákazníci mohli nakoupit zboží po internetu v pohodlí domova a rozvážková služba by jim nákup zavezla až domů.

Tyto plány velice silně korespondují s plány, které má společnost ohledně založení vlastní rozvážkové společnosti. Pak by měla tuto službu zajištěnou, stejně jako rozvážky balíků svým zákazníkům z jejich hlavního internetového portálu Amazon.

Nová přepravní společnost Amazonu je v poslední době žhavým tématem. Mnoho odborníků se ale domnívá, že je tento krok zbytečný. Údajně společnost není schopna konkurovat nákladům na přepravu například Fedexu (FDX  ), a bude proto prodělávat.

Pravdou zůstává, že takováto slova již padla i u akvizice společnosti Whole Foods, které se daří skvěle, a proto jsou tyto slova předčasná. Start nové doručovací společnosti se odhaduje na konec letošního roku.