Ekonomové a tradeři se zaměřují na dva druhy spotřebitelských výdajů. Oba dva se nacházejí na naprosto opačném konci tržního cyklu a mohou být užitečné za různých tržních podmínek. Sice mají různé odborné názvy, ale nejvýstižnější jsou termíny potřeby zákazníků a tužby zákazníků. Dnes si oba tyto termíny zjednodušíme, abychom vrhli světlo na to, kdy byste některé z nich chtěli mít ve svém portfoliu.

V současné době se trhům poměrně daří a spotřebitelé utrácejí peníze za naprosto všechno. Podrobná data ukazují, že kromě nákupů automobilů výdaje spotřebitelů závratnou rychlostí rostou a že je finanční zdraví spotřebitelů ve Spojených státech velmi silné. Ovšem nezůstane to tak věčně.

V krizových obdobích se spotřebitelé vzdávají luxusního jídla, hodinek a aut a kupují si jen ty nejzbytnější věci. V takových dobách budou mnozí chtít do svého portfolia přidat akcie společností, které nabízí to, co spotřebitel doopravdy potřebuje. Teď máme na mysli věci každodenní spotřeby. Zubní pasta, toaletní papír, limonáda, cigerety, no však chápete. Pokud se bude ekonomika nacházet v recesi, tak je i tak velmi pravděpodobné, že tyto produkty budete spotřebovávat i nadále. Pokud by se vám tyto produkty každodenní spotřeby nechtělo vyhledávat po jednom, tak je tu ETF Consumer Staples (XLP  ).

A nyní se vraťme k té zábavné části. Ekonomika je v současné době celkem silná a spotřebitelé jsou ochotní kupovat si věci, které chtějí, ale které ne úplně nutně potřebují. Tyto produkty můžeme najít v ETF Consumer Discretionary (XLV  ). Jedná se o produkty, které si spotřebitel zakoupí, když jsou všechny jeho veškeré finanční závazky splněny. Jedná se o například o pračku, lístek do kina, večeři v restauraci a zábavní parky. Těmto společnostem se v období, kdy je ekonomika na vrcholu, daří.