Je sice známý jako oblíbená sociální síť, ale Facebook (FB  ) se možná stane novou platformou k přehrávání televizních seriálů, protože se společnost dohodla se společnostmi jako například Buzzfeed a Vox Media k vytvoření nových seriálů.

Facebook, který byl založen výkonným ředitelem Markem Zuckerbergem v roce 2004, si stačil vybudovat celkem silné jméno. Začal jako sociální síť pro studenty Harvardovy univerzity a později i dalších amerických univerzit a rychle se z něj stalo globální centrum pro sociální média a inzerci. V roce 2006 už byl Facebook dostupný každému staršímu 13 let. Postupná dostupnost Facebooku pro uživatele každého věku a původu se ukázala být jako úspěšná, když měl Facebook v roce 2012 už 1 miliardu aktivních uživatelů a v roce 2014 už 1,23 miliard aktivních uživatelů. V roce 2009 se navíc Facebook začal zaměřovat na inzerci obchodních stránek. To uživatelům umožnilo přijít do kontaktu s více podniky, což Facebooku a těmto podnikům přineslo ještě větší zisky. V roce 2016 bylo na Faceboku aktivních více než 3 miliony inzerentů, většina z nich pak mimo Spojená státy.

Facebook uzavřel dohody se společnostmi BuzzFeed a Vox Media a také získal audiovizuální tvorbu od již známých společností ATTN a Group Nine Media. Zatímco kratší videa jsou na Facebooku už velmi rozšířená, což lze vidět například v případě kuchařských intruktážních videí Tasty společnosti Buzzfeed, skutečná výzva Facebook čeká v případě delších videí. Facebook údajně plánuje 20 až 30minutové seriály natáčené podle scénářů a zaplatí za ně až 250 000 dolarů. U kratších videí vlastněných jinými společnostmi dostanou autoři 55 % zisku generovaného z reklam. Facebook nabídne jiný model než Google (GOOGL  ), jehož videa na YouTubu mají reklamy zpravidla na začátku. Reklamy umístí do krátkých přestávek mezi jednotlivými videi, což zaručí klidnější zážitek bez přerušování.

Příjem Facebooku je primárně tvořen inzercí. Spoluprací s různými společnostmi za účelem poskytnutí uživatelům Facebooku audiovizuální obsah se Facebook v podstatě pokouší zvýšit denní aktivitu svých uživatelů na své platformě. Společnost se může pochlubit 1,23 miliardou aktivních uživatelů, a pokud budou na Facebooku trávit více času, tak to bude znamenat větší příjmy.

Touha Facebooku o další možnosti inzerce vytvořením dodatečné videotéky vyvolá soutěživost se sociálními sítěmi typu YouTube, Snapchat (SNAP  ) a Twitter (TWTR  ). YouTube v roce 2015 spustil službu YouTube Red, kde si předplatitelé mohou zaplatit přístup k placené audiovizuální tvorbě. Nedávno YouTube oznámil, že vypustí více než 40 nových pořadů s jak youtubovými hvězdami, tak i s nejrůznějšími celebritami. YouTube svým uživatelům obsah doporučuje na základě doporučovacího algoritmu a Facebook se chce na personalizovaný obsah zaměřit taktéž. Snapchat se mezitím spojil se společnostmi a celebritami, se kterými chce pořady vytvořit. Patří mezi ně například NBCUniversal nebo James Corden. Největší konkurent bude možná Twitter, který nedávno na svou platformu přidal 12 pořadů s delší stopáží.

Je zřejmé, že sociální sítě soupeří o to, jak z inzerce skrz audiovizuální tvorbu získat co nejvíce, a Facebook je odhodlán být ze všech nejlepší.