Ve vyostřeném souboji o dominanci v odvětví maloobchodu se zdá, že Amazon (AMZN  ) dychtivě lační po prvním místě. Amazon totiž vůbec poprvé nabízí členství v programu Prime za 5,99 dolarů měsíčně nakupujícím s nižšími příjmy, což je oproti současným 10,99 dolarům 46% sleva. Kupující s nižšími příjmy, kteří si platí roční předplatné, ušetří zhruba 29 %, když místo 99 dolarů zaplatí jen 72 dolarů. Nedávno oznámené slevové programy jsou ze strany Amazonu odvážným krokem k dominanci v celém sektoru maloobchodu a jsou určena spotřebitelům v hmotné nouzi.

Amazon začal v roce 1994 jako online knihkupectví a svým zákazníkům umožnil dostat se k vysokému počtu knižních titulů. Ihned začalo být zřejmé, že měl Amazon konkurenční výhodu nad kamennými knihkupectvími, a jeho marketingová strategie se později osvědčila i v oblasti prodeje oděvů, elektroniky a domácích potřeb. Za necelých 20 let se Amazon rychle dostal až na vrchol maloobchodního řetězce, pouhým kliknutím myši si z jeho webu můžete objednat nepřebernou škálu nejrůznějších výrobků. Ale tady se jeho úspěch nezastavil. Amazon vstoupil na trh se svou hudební streamovací službou Amazon Music, s video streamovací službou Amazon Studios a navrch přidal také cloudové služby Amazon Web Services. Kromě všech Amazonem nabízených služeb získává společnost část svého příjmu také prostřednictvím nabízeného členství v programu Amazon Prime. Jedná se o předplatitelné členství v programu, který nabízí dvoudenní dodací lhůtu zdarma, zlevněnou jednodenní dodací lhůtu a bezplatné přehrávání hudby a streamování videa. Program Amazon Prime se velmi osvědčil, když se online tržní podíl Amazonu zvýšil od roku 2013 do roku 2016 ze 25 na 43 %.

Zvýhodněné členství ve službě Amazon Primě funguje na základě spolupráce s vládou, a pokud jste ze strany vlády jeho ověřeným členem, tak si jako spotřebitel můžete ušetřit velkou sumu peněz. Oznámení zvýhodněného členství v programu Amazon Prime pro spotřebitele s nižší kupní silou je navíc pro Amazon velmi výhodným krokem, vzhledem k tomu, že má 74 % těchto spotřebitelů přístup k internetu.

Tento marketingový krok Amazonu je ale pošťouchnutím konkurenčního Wal-Martu (WMT  ). Za poslední rok utratili spotřebitelé ve Walmartu 13 miliard dolarů. Nedávné zavedení zvýhodněného členství v programu Amazon Prime je také odpovědí na nedávné snahy Walmartu udržet si své stávající zákazníky. Walmart v současné době experimentuje s dodáním zboží zdarma bez nulových poplatků, se službou vyzvednutí zboží přímo na prodejně a také s nově spuštěnou online platformou Jet.com.

Slevový program Amazon Prime vypadá slibně, a to možná hlavně pro spotřebitele s nižšími příjmy, obzvláště těmi, kteří žijí v oblastech s horší dopravní sítí a vzdálenějšími obchody. Amazon se ve skutečnosti chce stát dostupnější všem. Greg Greely, vice prezident Amazonu Prime, uvedl, že bylo zvýhodněné členství pro osoby s nižším příjmem zavedeno proto, aby tito spotřebitelé měli širší paletu možností a také větší úspory. Pokud se Amazon stane dostupnějším, tak by se od něj ostatní maloobcbodníci měli raději držet dál.